Nybörjare

Vuxen Nybörjarkurs

"Lyckliga 16 pers som kommer få en jättekul och lärorik helg! Är så glad att jag själv gick och hittade ett nytt intresse ", kommenterar en f.d. kursmedlem.

Kurser brukar hållas över en helg (1 kväll och 2 dagar) en gång om året vid Järfälla Orienterings klubbstuga i Granskog. Den är det optimala sättet att lära sig orientera där teori varvas med praktik.

Nästa kurs: 17-19 maj 2024

Anmäl intresse till kurs@jarfallaok.se.

Nyttiga länkar:

Online Nybörjarkurs

Andra aktiviteter: Vår Kickut - utgår 2024

För er som gått tidigare kurser eller vi få en kunskapuppdatering, har vi i början på varje säsång en kickut träning med enklare teoretisk repetition och träning. Träningen hålls en lördag antingen i Granskog klubbstugan eller i andra skogsområde i Järfälla.Träningen avslutas med prisutdelningen för årets motionsutmaning JMC (JOK Motions Challenge).

Motions Challenge- utgår 2023

JMC (JOK Motions Challenge) organiseras varje år för alla JOKs vuxna motionsorienterare. Utmaningen vill uppmuntra alla att ta sig till arrangemang och tävlingar och samla poäng, den börjar med våren och avslutas våren året därpå. Prisutdelningen sker i sammband med Vår Kickut.

JMC Regler, Challenge Folder

Anmäl intresse till kurs@jarfallaok.se eller via facebook gruppen "Järfälla OK Utveckling"

Uppdaterad: 2024-01-16 av Thierry R.